သူတို႔မွာလည္း ယံုၾကည္သူေတြနဲ႔

ျမန္မာႏိုင္ငံမွာ နတ္ကိုးကြယ္မႈစတင္ခဲ့တာ ပုဂံေခတ္အစျပဳကတည္းကျဖစ္ေၾကာင္း ဒီကေန႔ အျပင္ ၃၇မင္း နတ္စာရင္းမွာ နတ္ခ်ဳပ္ႀကီးေနရာအျဖစ္ သတ္မွတ္ျခင္းခံရတဲ့ မင္းမဟာဂီရိနဲ႔ ႏွမေတာ္ျမတ္လွတို႔က ထင္ရွားတဲ့သက္ေသတစ္ခုပါ။ ဒီလို နတ္ကိုးကြယ္ယံုၾကည္မႈဟာ ျမန္မာႏိုင္ငံမွာတင္မကပါဘူး ကမၻာ့ႏိုင္ငံအသီးသီးမွာ သူ႔ယံုၾကည္မႈနဲ႔သူ ရွိခဲ့၊ ရွိေနဆဲ၊ တြင္က်ယ္ဆဲျဖစ္တာကို ၂၁ရာစုအထိ ေတြ႕ေနၾကရပါတယ္။ ႐ိုးရာဓေလ့တစ္ခု ျဖစ္သြားတဲ့ သေဘာေပါ့။ မႏုႆေဗဒပညာရွင္ေတြ စိတ္ပညာရွင္ေတြကေတာ့ နတ္ကိုးကြယ္မႈဟာ လူတို႔ရဲ႕ မ်က္စိနဲ႔မျမင္ႏိုင္တဲ့ ဘာမွန္းမသိတာကို ေၾကာက္႐ြံ႕ျခင္း၊ အားကိုးရွာလိုျခင္း ဆိုတဲ့ အေျခခံစိတ္အစြဲႏွစ္မ်ိဳးကေန ေပါက္ဖြားလာခဲ့တာလို႔ ဆိုၾကပါတယ္။ ဒီနတ္ကိုးကြယ္ယံုၾကည္မႈကို ဗုဒၶဘာသာတြင္က်ယ္တဲ့ ျမန္မာႏိုင္ငံက ဘာသာေရးလုိက္စားက်င့္ႀကံေနတဲ့ ဘုန္းေတာ္ႀကီးေတြကေတာ့ ပင္မဗုဒၶဘာသာနဲ႔ မေရာေထြးဖို႔ ခြဲျခားသိဖို႔ ေဟာၾကေျပာၾကတာေတြလည္း ရွိပါတယ္။ ဒီလိုေဟာၾကေျပာၾကတဲ့ ၾကားကပဲ အေျခတည္ခိုင္မာၿပီးျဖစ္တဲ့ အျပင္၃၇မင္း နတ္ ပူေဇာ္ပသမႈေတြအျပင္ လူေတြရဲ႕ ယူဆခ်က္အသစ္ေတြ ယံုၾကည္မႈအသစ္ေတြ တိုက္ဆိုင္မႈေတြကတဆင့္ ထပ္မံေပၚေပါက္လာရတဲ့ ေနာက္တိုးနတ္ေတြကလည္း ျမန္မာႏိုင္ငံတစ္ဝွမ္း အႏွံ႕အျပား ေတြ႕ျမင္ေနရဆဲပါ။ စာေရးသူကေတာ့ ဘာသာေရးဆိုင္ရာ ကိုးကြယ္ယံုၾကည္မႈ အမွန္အမွားဆိုတာေတြထက္ ျမန္မာေတြရဲ႕႐ိုးရာယဥ္ေက်းမႈ ဓေလ့ေတြထဲမွာ ကမၻာက စိတ္ဝင္တစားရွိတဲ့ နတ္ကိုးကြယ္မႈေတြထဲက ေနာက္တိုးနတ္ေတြအေၾကာင္းကို လက္လွမ္းမီသေလာက္ ေလ့လာထားတာေလးေတြ ဒီေဆာင္းပါးမွာ တင္ျပပါရေစ။ ဒီေဆာင္းပါးကိုေရးႏိုင္ဖို႔အတြက္ အစျပဳၿပီး အခ်က္အလက္စုေဆာင္းခဲ့တာ လြန္ခဲ့တဲ့ ႏွစ္ႏွစ္ေလာက္ကတည္းကပါ။ ဒါေပမယ့္ ျမန္မာျပည္တစ္ဝွမ္း သူ႔ေဒသနဲ႔သူ ကြဲကြဲျပားျပား က်ယ္က်ယ္ျပန္႕ျပန္႕ ျဖစ္ေနတဲ့ ေနာက္တိုးနတ္ေတြကို ၿခံဳမိဖို႔က မလြယ္လွပါဘူး။ အခ်က္အလက္ေတြရဖို႔ စုေဆာင္းခဲ့တဲ့အခါမွာ တခ်ိဳ႕ဂ်ာနယ္ေတြထဲက ရရွိခဲ့သလို တခ်ိဳ႕ဝတၳဳတိုေတြထဲက တခ်ိဳ႕ကိုယ္တိုင္ေတြ႕ေမးျမန္းခဲ့ တခ်ိဳ႕ ကိုယ္တုိင္ သြားေရာက္စစ္တမ္းေကာက္ခဲ့ရတာေတြ ရွိခဲ့ပါတယ္။

ဒီေန႔ထက္ထိ မတိမ္ေကာေသးဘဲ ႏွစ္စဥ္က်င္းပေလ့ရွိတဲ့ ျမန္မာ့႐ိုးရာပြဲေတာ္ေတြထဲမွာ နတ္ပြဲေတြလည္း ပါဝင္ေနပါေသးတယ္။ ႏွစ္တစ္ႏွစ္မွာ နတ္နဲ႔ဆိုင္တဲ့ပြဲေတာ္ေတြထဲ အေစာဆံုးက်င္းပတဲ့ပြဲေတာ္ကေတာ့ မံု႐ြာၿမိဳ႕က ေမာင္းေထာင္နတ္ပြဲပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒီပြဲေတာ္ကို ႏွစ္စဥ္မတ္လမွာ က်င္းပေလ့ရွိၿပီး ႐ိုးရာအျပင္၃၇မင္း နတ္ေတြကိုသာမက မံု႐ြာအနီးအနားက ေနာက္တိုးနတ္ေတြကိုလည္း ထည့္သြင္းပူေဇာ္ၾကပါတယ္။ ဒါအၿပီး မံု႐ြာနဲ႔ ၁၂ကီလိုအကြာ အလံုၿမိဳ႕မွာေတာ့ အလံုဘိုးေတာ္ႀကီးရဲ႕သမီး မေငြေတာင္နတ္ပြဲကို က်င္းပပါတယ္။ ဒီနတ္သားအဖကေတာ့ အျပင္၃၇မင္း နတ္စာရင္းဝင္ေတြပါ။ ဒီပြဲမွာေတာ့ ေနာက္တိုးနတ္ေတြ ဝင္ႏႊဲပူေဇာ္တာ မေတြ႕ရပါဘူး။ ၾသဂုတ္လမွာေတာ့ နာမည္ႀကီး ကမၻာေက်ာ္ ေတာင္ျပဳန္းနတ္ပြဲမစမီ မႏၱေလးတစ္ဖက္ကမ္း မင္းကြန္းရပ္က ေရႊကၽြန္းပင္နတ္ပြဲကေတာ့ ေနာက္တိုးနတ္ပြဲလို႔ ဆိုရမွာပါ။ ဒီနတ္ေမာင္ႏွမကို လယ္ယာလုပ္တဲ့သူေတြက သီးႏွံေကာင္းေအာင္ ကိုးကြယ္ၾကတဲ့အျပင္ သစ္လုပ္တဲ့ ေဖာင္သမားေတြ သစ္စက္ပိုင္ေတြ သစ္အေရာင္းအဝယ္လုပ္တဲ့သူေတြကလည္း သူတို႔ကိုေစာင့္ေရွာက္တယ္လို႔ အယုံအၾကည္ရွိၿပီး ကိုးကြယ္ၾကပါတယ္။ ဒါ့အျပင္ ၂၀၀၂ခုႏွစ္ကမွ ေပၚေပါက္လာတဲ့ ေရႊကၽြန္းပင္နတ္ေမာင္ႏွမရဲ႕ ဘိုးေတာ္နဲ႔ဘြားေတာ္ နတ္ေတြကလည္း up date အျဖစ္ဆံုး ၂၁ရာစု နတ္ေတြလို႔ ဆိုရမွာပါ။ ၂၀၀၂ ေဖေဖာ္ဝါရီလေလာက္ကမွ ဧရာဝတီျမစ္ထဲ ေမ်ာပါလာတဲ့ ကၽြန္းတံုးအျမစ္ႀကီးဟာ မင္းကြန္းနားတဝိုက္မွာ ေရေမ်ာကမ္းတင္ျဖစ္လို႔ ရြာသူရြာသားေတြက ဆယ္ယူထားရာက ဆယ္တဲ့အထဲက ရြာသားတစ္ေယာက္ကို အိပ္မက္အေပးခံရလို႔ အဲဒီကၽြန္းတံုးႀကီးမွာ အေစာင့္ရွိတယ္ လက္ရွိကိုးကြယ္ေနၾကတဲ့ ဒီနယ္အပိုင္ ေရႊကၽြန္းပင္နတ္ေမာင္ႏွမတို႔ရဲ႕ ဘိုးေတာ္နဲ႔ဘြားေတာ္ေတြလို႔ အယူအဆရွိ ယံုၾကည္ၾကရာက ေနရာေပးကိုးကြယ္လာၾကတာပါ။ ဒီနတ္ ဘိုးေတာ္နဲ႔ဘြားေတာ္ကိုေတာ့ စီးပြားေရးလုပ္တဲ့ သစ္အေရာင္းအဝယ္သမားေတြ ေဖာင္သမားေတြထက္ တစ္ႏွစ္သံုးသမားေတြ [တစ္= တစ္လံုး-ေဘာလံုး၊ ႏွစ္= ႏွစ္လံုးထီ၊ သံုး=သံုးလံုးထီ-ခ်ဲထီ]က အမ်ားဆံုး ကိုးကြယ္ပူေဇာ္လာၾကတယ္လို႔ သိရပါတယ္။
ဒါ့အျပင္ ပုပၸါးေတာင္ကလပ္ေပၚမွာ ထိုင္ဝမ္က တ႐ုတ္လူမ်ိဳးေတြလွဴသြားခဲ့တဲ့ တ႐ုတ္ဥတည္ပြားနဲ႔ ကြမ္ရင္မယ္ေတာ္တို႔ကိုလည္း ပုပၸါးေတာင္ကလပ္ အေနာက္ဖက္က်က်မွာ ေနရာေပးၿပီး ပူေဇာ္ပသမႈေတြ ျပဳလုပ္လာၾကသူေတြထဲမွာ ျမန္မာေတြလည္း ပါဝင္လာပါတယ္။ လာဘ္ရႊင္တယ္၊ ဝင္ေငြေကာင္းတယ္လို႔ ျမန္မာေတြကပါ ယံုၾကည္မႈရွိၿပီး သူတို႔အႀကိဳက္ အေမႊးတိုင္ထြန္းတာ ေငြလွဴတာ မေရြးမုန္႔ေတြကို နတ္စာအျဖစ္ေကၽြးတာေတြက မျပတ္ဘူးလို႔ ေတာင္ကလပ္ေပၚက နန္းေစာင့္ပုဂၢိဳလ္ေလးက ေျပာျပပါတယ္။
ေနာက္တိုး တ႐ုတ္နတ္ေတြလို႔ ဆိုရမွာပါ။ ၁၉၅၂ခုႏွစ္ကမွ ထြက္ရပ္ေပါက္ျဖစ္သြားတယ္လို႔ ယံုၾကည္ၾကတဲ့ ပုပၸါးေတာင္က ဘိုးမင္းေခါင္ ကလည္း ေရွးက်တဲ့အျပင္ ၃၇မင္းနတ္စာရင္းထဲေတာ့ မပါဝင္ေပမယ့္ ေတာင္ကလပ္ေပၚမွာ တခမ္းတနား ေနရာေပး ကိုးကြယ္ၾကတာကို ေတြ႕ရပါတယ္။ ေတာင္ကလပ္ရင္ျပင္ေတာ္အထြက္နားမွာ ရွိတဲ့ ဘိုးမင္းေခါင္ေနာက္ဆံုးအိပ္ခဲ့တဲ့ အိပ္ယာကို ဦးေခါင္းနဲ႔ထိၿပီး က်န္းမာေရးေကာင္းေအာင္ ေခါင္းမကိုက္ေအာင္ ဗိုက္မနာေအာင္ ဦးတိုက္ဆုေတာင္းေနသူေတြကလည္း မနည္းတာကို ေတြ႕ခဲ့ရပါတယ္။ ဒီပုပၸါးေတာင္ေတာ္မွာပဲ အျပင္၃၇မင္း စာရင္းထဲမပါေပမယ့္ ေနရာရၿပီး ကိုးကြယ္သူေတြရွိေနတဲ့ ေနာက္ထပ္နတ္တစ္ပါးကေတာ့ ပဌမံအပ ဘိုးဘုိးေအာင္ပဲျဖစ္ပါတယ္။ ဘိုးဘိုးေအာင္ဆိုေတာ့ ပုဂံေရႊစည္းခံုဘုရားဝင္းအတြင္းက နတ္စာရင္းထဲမွာပါတဲ့ ဦးေအာင္ျပည့္တို႔ ကိုေအာင္စြာနတ္တို႔ ျဖစ္ေလမလားဆိုၿပီး စံုစမ္းၾကည့္ေတာ့ သူတို႔မဟုတ္ဘဲ သူ႔ရာဇဝင္နဲ႔သူ ျဖစ္တည္လာတဲ့ ေနာက္တိုးနတ္ျဖစ္ေနတာကို သိခဲ့ရပါတယ္။
ပုပၸါးကေန ပုဂံေညာင္ဦးကိုသြားတဲ့လမ္းမွာ နာမည္ႀကီးလမ္းတစ္ခုျဖစ္တဲ့ ဗ်တၱပန္းဆက္လမ္းအဆံုး ေရႊလိႈင္းရြာမွာေတာ့ ေနာက္တိုးနတ္တစ္ခုျဖစ္တဲ့ ေရႊလႈိင္းနတ္ကို အေဆာက္အဦခမ္းနားႀကီးက်ယ္စြာနဲ႔ ေနရာေပးေဆာက္လုပ္ပူေဇာ္ထားတာ ရွိပါေသးတယ္။ ဒီ ေရႊလႈိင္းနတ္ကေတာ့ ရြာနီးစပ္ခ်ဳပ္နဲ႔ ဒီနယ္တဝိုက္က ေဆြျပမ်ိဳးျပနတ္လို႔ ေခၚရမွာပါ။ တနယ္သားနဲ႔တနယ္သား ဖူးစာဆံုလို႔ ေပါင္းဖက္ၾကတဲ့အခါျဖစ္ေစ သားဦးသမီးဦးမ်ိဳးပြားလာရင္ျဖစ္ေစ အႏၱရာယ္ကင္းေအာင္ မိသားစုတိုးတက္ႀကီးပြားေအာင္ ေစာင့္ေရွာက္ေအာင္လို႔ အသိေပးေဆြမ်ိဳးျပပူေဇာ္ရပါတယ္။ ဒီနယ္သား နယ္သမီးနဲ႔ ဖူးစာဆံုရတဲ့သူ ဘယ္သူျဖစ္ျဖစ္ လာေရာက္ျပသ ပူေဇာ္ရတဲ့ ဓေလ့ရွိရပါသတဲ့။ ဒီဓေလ့ေလးနဲ႔ပတ္သက္လို႔ ဆရာမခင္ခင္ထူးရဲ႕စကားေလးတခြန္းက မွတ္သားစရာပါ။
“မျဖဴရယ္... ယံုတာမယံုတာ ကိုးကြယ္တာ မကိုးကြယ္တာ ထားပါ။ ဒါက ကိုယ့္အပိုင္းေပါ့။ ဒီဓေလ့ေလးကို ႐ိုးရာျဖစ္လို႔ လုိက္နာေတာ့ အေဝးေရာက္ေနတဲ့ သူေတြက တစ္ခါတစ္ေခါက္ေတာ့ ကိုယ့္ဇာတိကို ျပန္လာရတယ္။ ေဆြမ်ိဳးေတြနဲ႔ ေတြ႕ရဆံုရတယ္ အဆင္ေျပသူေတြက ဒီအတြက္လာၾကရင္း ေရာက္တုန္းေရာက္ခိုက္ ကိုယ့္နယ္ကိုယ့္ရြာမွာ လိုအပ္တဲ့ အပိုင္းေတြကို လွဴသြားၾကတာေတြကလည္း ရွိတာက အျမတ္ပဲေပါ့” တဲ့။ အေကာင္းျမင္ၿပီး ခ်စ္စရာေကာင္းတဲ့ အယူအဆေလး စကားေလးပါ။
ပုဂံေရာက္ေတာ့ ဧရာဝတီျမစ္ကမ္းနဖူးမွာတည္ထားတဲ့ ဗူးဘုရားမွာ အျပင္၃၇မင္းမွာ မပါတဲ့ ဘိုးဘိုးႀကီး ရွင္မုန္တိုင္း နတ္ကြန္းေလးကို ဘုရားရင္ျပင္ေတာ္ရဲ႕ အေရွ႕ေတာင္ေထာင့္နားေလးမွာ ေတြ႕ခဲ့ရပါတယ္။ ရွင္မုန္တိုင္းဆိုတဲ့အတိုင္း ေရလမ္းခရီးနဲ႔ သြားလာလုပ္ကိုင္ေနၾကရတဲ့ တံငါသည္ေတြ ေလွ ေမာ္ေတာ္ေမာင္းတဲ့သူေတြနဲ႔ ခရီးသြားေတြအမ်ားစုက လႈိင္းဒဏ္ ေလဒဏ္ မုန္တိုင္းဒဏ္က ကင္းေဝးဖို႔ သြားခရီး လာခရီး ေျဖာင့္တန္းဖို႔အတြက္ ယံုၾကည္မႈေတြနဲ႔ ပူေဇာ္ပသ ကိုးကြယ္ၾကပါတယ္။ ဒါက ျမန္မာေရွးေဟာင္း ၿမိဳ႕ေတာ္ႀကီး ပုဂံနဲ႔ပုပၸါးနယ္တဝိုက္မွာ ေရာက္ခဲ့စဥ္က ရရွိခဲ့တဲ့ ေနာက္တိုးနတ္စာရင္းေလးေတြပါ။ ကိုးကြယ္ယံုၾကည္တဲ့ ပရိသတ္နည္းတာမ်ားတာ ကြာေပမယ့္ သူ႔အေၾကာင္းနဲ႔သူ တုိက္ဆိုင္မႈေတြ ယံုၾကည္ခ်က္ေတြနဲ႔ပါ။
ေနာက္ၿပီး ျမင္းၿခံနယ္တဝိုက္ မဲပင္ရြာက အေမႀကီးေၾကးခြံနတ္ကလညး္ ၂၁ရာစု ဒီဖက္ပိုင္းမွာ နတ္ပြဲေတြ ဘာေတြနဲ႔ တခမ္းတနား က်င္းပလာၾကၿပီး ယံုၾကည္ကိုးကြယ္သူေတြကေတာ့ တစ္လံုးသမားေတြ (ေဘာလံုးေလာင္းၾကသူေတြ) အမ်ားစုျဖစ္လာပါတယ္။ ဒီကေန႔ေခတ္မွာ ရြာေတြအထိ ေက်ာ္ၾကားလူသိမ်ားလာတဲ့ အဂၤလန္က ပရီမီးယားလိဂ္တို႔ ဥေရာပခ်ံပီယံလိဂ္တို႔ စတဲ့ ေဘာလံုးပြဲစဥ္ေတြမွာ ကိုယ္အားေပးတဲ့အသင္း အႏိုင္ရဖို႔အတြက္ ေစာင့္ေရွာက္ေစာင္မေပးတဲ့နတ္ျဖစ္တယ္လို႔ အယူရွိၾကၿပီး ဒီေလာက္ေက်ာ္ၾကားလာရတာပါ။ အေမေၾကးခြံနတ္ဟာ ကနဦးက မဲပင္ရြာမွာပဲ “မိသားစု တပိုင္တႏိုင္နတ္ ကိုယ့္ၿခံ ကိုယ့္ဝိုင္းထဲ နတ္ကြန္းေဆာက္ၿပီး သားေတြသမီးေတြ ေဆြမ်ိဳးေတြေလာက္ကပဲ ပသၾကတဲ့နတ္အျဖစ္ သေဘာထားၾကရာက သည္ဖက္ အႏွစ္ႏွစ္ဆယ္ အစိတ္ေလာက္ ေရာက္ေတာ့ နတ္သတင္းႀကီးလာခဲ့သတဲ့”
ေနာက္ပိုင္း ပါဝါတိုးၿပီး ရြာျပင္ကြက္လပ္ႀကီးမွာ နတ္ကြန္းႀကီးထိုး နန္းႀကီးေပးၿပီး ပြဲေတာ္ကို စည္ကားသိုက္ၿမိဳက္စြာ က်င္းပလာခဲ့တဲ့အထိ တြင္က်ယ္လာတဲ့ ေနာက္တိုးနတ္တစ္ပါးပါ။ နတ္ကြန္းမွာ နတ္႐ုပ္မရွိေသးလို႔ နတ္႐ုပ္ကို မႏၱေလးမဟာျမတ္မုနိဘုရားႀကီးက ပန္းပုဆရာဆီမွာ အပ္ၾကရာက ပန္းပုဆရာထုေပးလုိက္တဲ့ ႐ုပ္တုက လာဘ္ရႊင္ေအာင္လို႔ လက္တဖက္က ေငြထုပ္ပိုက္ၿပီး က်န္တဖက္က ေရႊတံုးေလးေျမွာက္ျပေနတဲ့ပံု ထုေပးလုိက္တာကို ေဘာလံုးပြဲက ဒိုင္လူႀကီးဒီဇိုင္း ေဘာလံုးပိုက္ၿပီး ခရာမႈတ္ေနတဲ့ အ႐ုပ္နဲ႔တူတယ္လို႔ ေျပာၾက ယူဆၾကရာက ေဘာလံုးဝါသနာပါသူေတြက အဆက္အသလုပ္လာၾကတာပါ။ ဒီကတဆင့္ တုိက္ဆိုင္မႈေတြေၾကာင့္ ဒီနတ္ဟာ ကိုယ္အႏိုင္ရလိုတဲ့ ေဘာလံုးအသင္းႏိုင္ေစတယ္ဆိုတဲ့ အယူအဆေတြကေန ေဘာလံုးနတ္ ျဖစ္လာရတာတဲ့ေလ။ အဲဒီနန္းက နတ္ေနေတြ ကနားစီးေတြရဲ႕ နာမည္ေတြကအစ စိတ္ဝင္စားစရာပါ။ နတ္ေန ဒေရာ့ဘာ၊ နတ္ေန ကာကာ၊ နတ္စီး အီတူးတဲ့။
ဒါ့အျပင္ မႏၱေလးအနားတဝိုက္မွာလည္း ေနာက္တိုးနတ္ေတြ ေပၚေပါက္ဆဲ ေတြ႕ေနရဆဲျဖစ္ပါတယ္။ ပလိပ္ၿမိဳ႕ေႃမြဘုရားက နဝရတၳမယ္ေတာ္ဆိုလည္း ၂၀၀၁ခုႏွစ္ကမွ ဝုန္းဆုိ ထေပၚလာတဲ့ နဂါးမယ္ေတာ္ပါ။ ေႃမြဘုရားေစတီရဲ႕ အေနာက္ေျမာက္ဖက္မွာ ေနရာေပးပူေဇာ္ထားတာကို ေတြ႕ႏုိင္ပါတယ္။ နတ္ဆိုတာထက္ နဂါးသိုက္ရဲ႕ သိုက္ခ်ဳပ္မယ္ေတာ္လို႔ ဆိုၾကတာပါ။ ဘယ္လိုက ဘယ္လို ဆက္စပ္တယ္ေတာ့ မသိပါဘူး။ ရန္ကုန္က ဗိုလ္တစ္ေထာင္ဘုရားဝင္းအတြင္းက ျမနန္းႏြယ္ရဲ႕ အဆက္အႏြယ္လည္း ျဖစ္ပါသတဲ့။ ယံုၾကည္မႈနဲ႔အတူ အလွဴရွင္ေပၚလာလို႔ နန္းကို တခမ္းတနားေဆာက္လုပ္ ပူေဇာ္လွဴဒါန္းထားတာကို ေႃမြဘုရားေရာက္တဲ့အခါမွာ ေတြ႕ႏုိင္ပါတယ္။
ေနာက္ၿပီး မႏၱေလးအေရွ႕ဖက္ ေရႊစာရံဘုရားဝင္းအတြင္းက ဘုရားဒါယိကာမ ေစာမြန္လွဟာလည္း ပုဂံေခတ္ကတည္းက ျဖစ္ေပမယ့္ အျပင္ ၃၇မင္း နတ္စာရင္းထဲမွာ မပါဝင္ပါဘူး။ သူ႔ဟာနဲ႔သူ နတ္အျဖစ္ သီးျခားရပ္တည္ေနၿပီး သူနဲ႕ပဌာန္းဆက္တူတယ္ ဘဝေဟာင္းက ေဆြမ်ိဳးေတာ္ခဲ့ရင္ ေစာင့္ေရွာက္ေပးတယ္လို႔ ယံုၾကည္ယူဆေနၿပီး ေနရာေပးကိုးကြယ္ပသၾကတာကိုလည္း မႏၱေလးၿမိဳ႕ထုတ္ သတင္းစာေၾကာ္ျငာေတြထဲမွာေတာင္ ေတြ႕ေနရပါတယ္။ မႏၱေလးၿမိဳ႕ ေတာင္ဖက္ အထြက္လမ္း စဥ္႔ကိုင္ေပၚေတာ္မူဘုရားမွာေတာ့ ေရႊစာရံက ေစာမြန္လွရဲ႕ႏွမေတာ္ စဝ္မြန္လွကိုလည္း အဲဒီဘုရားဝင္းအတြင္း ေစာင့္ေရွာက္တယ္လို႔ ယံုၾကည္ယူဆၾကရာက ဘုရားေတာင္ဖက္မွာ ေနရာေပးကိုးကြယ္ထားတာကိုလည္း ေတြ႕ရျပန္ပါတယ္။ သူလည္း ၂၀၀၀ျပည့္ႏွစ္ ဒီဖက္ပိုင္းေရာက္မွ ေပၚေပါက္လာရတဲ့ ေနာက္တိုးနတ္တစ္ပါးပါ။ နန္းသာမက ကနားဆိုင္းဝိုင္းကိုပါ ထားရွိေပးထားတာကို ေတြ႕ရပါတယ္။ ႏွမေတာ္ေလးရဲ႕ ကနားကို တတ္ႏိုင္သေလာက္အလွဴေငြထည့္လုိက္ရင္ ဆုိင္းဝိုင္းက ကနားဆိုင္းတီးေပးၿပီး သီခ်င္းပါ ဆိုေပးပါတယ္။ ရွမ္းအႏြယ္ဝင္နတ္ျဖစ္လို႔ “ရွမ္း႐ိုးမက အိုးစည္သံ... ေဗပံုတီးလို႔ညံ....” အစခ်ီတဲ့ သီခ်င္းေတာင္ ပါပါေသးတယ္။ စိတ္မထိန္းႏိုင္ရင္ေတာ့ အလွဴရွင္ကိုယ္တိုင္ ဝင္ကလို႔ ရတယ္ေလ။ မႏၱေလးေျမာက္ဖက္ မတၱရာလမ္းေပၚက ေတာင္ျပဳန္းရြာနဲ႔ မလွမ္းမကမ္းက မေရႊဥနတ္ကလည္း အျပင္၃၇မင္း စာရင္းဝင္ မင္းႀကီး မင္းေလးရဲ႕ ရန္ဖက္ျဖစ္ၿပီး အဲဒီစာရင္းထဲကို မဝင္တဲ့ အမ်ိဳးသမီး နတ္ပါ။ သူကလည္း ပြဲေတာ္ကို စည္စည္ကားကား တခမ္းတနား က်င္းပတဲ့ နတ္ပြဲျဖစ္ပါတယ္။ အပ်ိဳႀကီးေတြ ေယာက္်ားအလိုမရွိတဲ့သူေတြ ပိုကိုးကြယ္ၾကတဲ့ နတ္ပါ။
မႏၱေလးၿမိဳ႕တဖက္ကမ္း စစ္ကိုင္းေတာင္႐ိုးမွာလည္း ေနာက္တိုး အမ်ိဳးသမီးနတ္ေတြကို ေတြ႕ရျပန္ပါတယ္။ ကုန္းေဘာင္ေခတ္ေႏွာင္းပိုင္း ရတနာပံု မႏၱေလးေခတ္က နာမည္ႀကီး အမ်ိဳးသမီးေတြ ျဖစ္ပါတယ္။ ရတနာပံုမယ္ေတာ္ႀကီး ေဒၚစိန္ရ၊ ရတနာပံုမယ္ေတာ္ႀကီး ေဒၚစိန္လွ၊ လႈိင္ထိပ္ေခါင္တင္၊ နန္းမေတာ္ စုဖုရားလတ္၊ မယ္ေတာ္ႀကီး ေဒၚေစာတင္၊ ေဒၚစိန္ျမ၊ ေလဘာတီမျမရင္ တို႔ ျဖစ္ၾကပါတယ္။ ဒီအမ်ိဳးသမီးေျခာက္ဦးဟာ လင္ေယာက္်ားနဲ႔အဆင္မေျပသူေတြ၊ လင္ကြဲ မယားကြဲ ကိစၥေတြ၊ ေယာက္်ားျဖစ္သူက အငယ္အေႏွာင္းယူ ေဖာက္ျပန္ေနလို႔ အဆင္မေျပတဲ့ အမ်ိဳးသမီးေတြက ယံုၾကည္စြာနဲ႔ အဓိဌာန္ျပဳ ဆုေတာင္းကိုးကြယ္ေနၾကတာလို႔ ဆိုပါတယ္။ ဘုရားတည္တဲ့ ဒါယိကာကို ေစတီမတည္မီ ဒီေနရာမွာ အခုလို အမ်ိဳးသမီးေျခာက္ဦးက အေစာင့္အေရွာက္ျဖစ္ေနတယ္လို႔ အိပ္မက္ေပးရာက ဒီ မဟာရတနာပံု မဟာေဒဝီျမတ္ဗိမာန္ေတာ္ကို တည္ေဆာက္ေနရာေပးထားရတာလို႔ ဆုိပါတယ္။ ဒီဗိမာန္တည္အၿပီးမွာေတာ့ အိမ္ေထာင္ေရးကိစၥေတြမွာ အဆင္မေျပသူအမ်ိဳးသမီးအခ်ိဳ႕က ကိုးကြယ္လာၾကပါတယ္။ ၂၁ရာစုေခတ္ေပၚ ေနာက္တိုးအမ်ိဳးသမီးနတ္ေတြလို႔ ဆိုရမွာပါ။ အရင္က ဒီလို အိမ္ေထာင္ေရးအဆင္မေျပတဲ့ အမ်ိဳးသမီးေတြဟာ အျပင္ ၃၇မင္း စာရင္းဝင္ မေငြေတာင္နတ္ကို ကိုးကြယ္ခဲ့ၾကတာပါ။ အခုေတာ့ မေငြေတာင္နတ္က ဒိတ္ေအာက္သြားတဲ့သေဘာေပါ့။ ထူးျခားတာက ဒီအမ်ိဳးသမီးနတ္ ၆ဦးလံုး ႐ုပ္တုရယ္လို႔ မရွိေသးတာပါ။ ဗိမာန္ထဲမွာ ပန္းခ်ီကားႀကီးေတြအျဖစ္သာ ေတြ႕ျမင္ၾကရမွာပါ။ ဒါေပမယ့္ ပူေဇာ္ပသရမယ့္ ေနရာေတာ္ေတြကိုေတာ့ ျပင္ဆင္ထားရွိေပးထားပါတယ္။ အမ်ားအားျဖင့္ ပန္းကံုးေတြပူေဇာ္ၾကတာကို ေတြ႔ရပါတယ္။
မႏၱေလးအေရွ႕ဖက္ ပုသိမ္ႀကီး ရန္ကင္းေတာင္ေျခက ဆိတ္သဲေတာင္ေတာ္သစၥာတိုင္ ေက်ာက္စာေတာရေက်ာင္းဝင္းအတြင္းက ေတာင္ေပၚဘုရားေစတီေလးရဲ႕ လက္ယာဖက္အဆင္းမွာ ဘုရားကိုတည္ခဲ့တဲ့ ဘုရားအမ ႐ူပမုကၡမယ္ေတာ္ႀကီးနဲ႔ သူ႔သမီးေတာ္ အိရမၼလာတို႔ နတ္သားအမိကလည္း ေနာက္တိုးနတ္ေတြပါ။ ေနရာေပးေဆာက္လုပ္ထားရတဲ့အျပင္ နတ္႐ုပ္တုကိုပါ ထုလုပ္ပသထားတာ ေတြ႕ခဲ့ရပါတယ္။ မယ္ေတာ္က အစိမ္းေရာင္ဝတ္စံုနဲ႔ သမီးေတာ္ အရိမၼလာကေတာ့ ပန္းႏုေရာင္ ဝတ္စံုနဲ႔ပါ။ ဗုဒၶဘာသာ ဘုန္းေတာ္ႀကီးေက်ာင္းဝင္းအတြင္းက ေတာင္ထိပ္ကမူေလးေပၚမွာ တည္ထားတဲ့ ဘုရားေစတီမွာကိုပဲ အေစာင့္အေရွာက္ရွိတယ္ဆိုတဲ့ အယူအဆနဲ႔ အခုလိုေနရာေပးၿပီး ႐ုပ္တုနဲ႔ဘာနဲ႔ ပူေဇာ္ထားရွိတတ္ၾကတာကလည္း ေနာက္ထပ္နတ္အသစ္ေတြ တိုးပြားလာေစတဲ့ အေၾကာင္းရင္းတစ္ရပ္ျဖစ္တာကို ေတြ႕ရပါတယ္။ ဒါ့အျပင္ ပခုကၠဴခ႐ိုင္ ေျမာင္ၿမိဳ႕မွာလည္း ေက်ာက္နဂါး (ေက်ာက္ကေန နဂါး႐ုပ္ပံုေပၚလာလို႔) အနီးအနား ႐ြာသူ႐ြာသားေတြက ဆက္လက္ထြင္းထု ေနရာေပး ဗိမာန္ႀကီး ေဆာက္လုပ္ပူေဇာ္ရင္း အလွဴရွင္ေပၚလာလို႔ အခုဆိုရင္ လာေရာက္ဖူးေမွ်ာ္လည္ပတ္သူေတြနဲ႔ နာမည္ႀကီးေနရာတစ္ခုလို ျဖစ္လို႔လာေနပါၿပီ။ ဒါကလည္း ၂၁ရာစုရဲ႕ ေနာက္တိုးနတ္နဂါးတစ္ပါးလို႔ ဆိုရမွာပါ။ ထူးျခားတာတစ္ခုက အဲဒီ ေက်ာက္နဂါးဗိမာန္ႀကီးရဲ႕ အေရွ႕ဖက္ အထြက္နားမွာ အျပင္ ၃၇မင္း နတ္စာရင္းဝင္ အေမေရယာဥ္ မယ္ေတာ္ကို နန္းအေသးေလးေဆာက္ၿပီး ေနရာေပးထားတာပါ။ နန္းအျပင္ဖက္ လက္ယာဘက္မွာေတာ့ ျမင္ရခဲတဲ့ အုန္းပြဲ ငွက္ေပ်ာပြဲကို အုတ္ အဂၤေတ အခိုင္အမာနဲ႔ ပံုစံထြင္းၿပီး အႀကီးႀကီး ပူေဇာ္ထားတာပါ။ အေမေရယာဥ္နဲ႔ အခုမွေပၚလာလို႔ ေက်ာက္နဂါးကလည္း ပဌာန္းဆက္ခ်င္း တူၾကပါသတဲ့။ ဒီေက်ာက္နဂါးကအထြက္ ေျမာင္-ပခုကၠဴလမ္းမႀကီး အနီးမွာလည္း ေက်ာက္ကေလးဆိုၿပီး ကေလးငယ္ပံုစံေလးေပါက္ေနလို႔ အခုလို ေနရာေပးထားရတာပါတဲ့။ အခန္းငယ္ေလးတစ္ခုကိုျပလို႔ ၾကည့္လိုက္ေတာ့ လသားကေလးငယ္ေတြသံုးတဲ့ ဒီေခတ္ေပၚ ရယ္ဒီမိတ္ပုခက္ေလးေတြ ကေလးအ႐ုပ္ေလးေတြ ခ်ိဳလိမ္ ပလုပ္တုတ္ ကေလးေက်ာက္ျပင္အေသးေလး ေရာင္စံုေဘာလံုးေလးေတြ စတဲ့ ကေလးပစၥည္းအေတာ္မ်ားမ်ားကို ေတြ႕လုိက္ရပါတယ္။ အဲဒါေတြက ကေလးမရလို႔ လာေရာက္ဆုေတာင္း အဓိဌာန္ၾကရာက ဆုေတာင္းျပည့္လို႔ လာေရာက္ လွဴဒါန္းထားၾကတာေတြပါတဲ့။ တကယ္ ကေလးကစားကြင္းလား၊ ကေလးပစၥည္းေရာင္းတဲ့ေနရာလားလို႔ ထင္မွတ္မွားစရာပါ။ ဒါကလည္း အျပင္၃၇မင္းစာရင္းဝင္ မႏွဲေလးဒိတ္ေအာက္သြားလို႔ ၂၁ရာစုမွေပၚလာတဲ့ ေခတ္ေပၚ ေနာက္တိုး ကေလးနတ္တမ်ိဳးလို႔ ဆိုရမွာပါ။ ဒီေက်ာက္ကေလးက မႏွဲေလးထက္ ငယ္ပါတယ္။ အႏွီးေလးနဲ႔ လသားအရြယ္ေလာက္ပဲ ရွိေသးလို႔ပါ။
အျပင္ ၃၇မင္း နတ္စာရငး္မဝင္ဘဲ ေနာက္တိုးနတ္ေတြအျဖစ္ သူ႔ပရိသတ္နဲ႔သူ ရပ္တည္ပူေဇာ္ပသခံေနရတဲ့ နတ္စာရင္းေတြဟာ ၂၁ရာစု ဒီဖက္ကို အေတာ္ေလးလြန္လာတဲ့အထိ အသစ္အသစ္ေတြ တိုးေနဆဲျဖစ္တာကို ေတြ႕ရပါတယ္။ စီးပြားေရး လူမႈေရး အခ်က္အျခာက်တဲ့ ၿမိဳ႕ႀကီးအျဖစ္ အခုခ်ိန္ထိရပ္တည္ေနေသးတဲ့ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ေတာ္ႀကီးမွာဆိုရင္လည္း ႏိုင္ငံျခားသားေတြ စိတ္ဝင္တစား သြားေရာက္မႈမ်ားတဲ့ အဓိကေနရာ ငါးေနရာထဲမွာ ေနာက္တိုးနတ္တစ္ပါးျဖစ္တဲ့ ေထာက္ၾကန္႔လမ္းဆံုက ေရႊေညာင္ပင္ နတ္ကြန္းကလည္း တစ္ခုအပါအဝင္ ျဖစ္လာပါတယ္။ အေဝးေျပးကားလမ္းမႀကီးေတြကို ေစာင့္ေရွာက္ေပးေနတယ္ အႏၱရာယ္ကင္းေစတယ္လို႔ အယူအဆရွိၾကၿပီး ကားႀကီးကားငယ္အသြယ္သြယ္က နတ္ကြန္းကို ဝင္ေရာက္ ဦးတိုက္ၿပီး ပန္းဆက္သလွဴဒါန္းၾက ကားနဲ႔ဦးသံုးႀကိမ္တိုက္ၾကတဲ့ဓေလ့ဟာ ႏိုင္ငံျခားသားေတြအတြက္ စိတ္ဝင္တစား ေလ့လာစရာတစ္ခု ျဖစ္ဟန္တူပါတယ္။ Tourist Attraction Top 5 ထဲမွာကို ပါဝင္လာရေတာ့တာပါ။ ဒါ့အျပင္ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕အတြင္း ၿမိဳ႕လယ္က ဆူးေလဘုရားဝင္းအတြင္းက ဆူးေလဘိုးဘိုးႀကီးတို႔ ဗိုလ္တေထာင္ဘုရားဝင္းအတြင္းက နဂါးမယ္ေတာ္ ျမနန္းႏြယ္တို႔ဟာလည္း သူ႔ပရိသတ္နဲ႔သူ ကိုးကြယ္ယံုၾကည္သူေတြနဲ႔ ရပ္တည္ေနၾကတဲ့ ေနာက္တိုးနတ္ေတြပါ။
ေနာက္ၿပီး မေန႔တစ္ေန႔ကမွ ေတြ႕လိုက္ရတဲ့ အေထာက္အထားေလးတစ္ခုကလည္း ေနာက္တိုးနတ္တမ်ိဳးလို႔ ဆိုရမွာပါ။ ၂၀၁၁ မတ္လထဲမွာ လႈပ္ခတ္သြားတဲ့ တာေလငလ်င္အၿပီးမွ ေတြ႕လုိက္ရတာပါ။ တာခ်ီလိတ္ၿမိဳ႕နယ္နဲ႔ တျခားငလ်င္ဒဏ္ခံခဲ့ရတဲ့ ၿမိဳ႕ရြာေလးေတြမွာ ငလ်င္လႈပ္အၿပီး ေျမနတ္ပူေဇာ္ပြဲ ျပဳလုပ္ၾကတဲ့သတင္းပါ။ ကိုယ့္ၿခံဝင္းအတြင္း တံခါးေပါက္ေတြမွာ သဲပံုေလးေတြပံုၿပီး ေရခြက္၊ ထီးျဖဴ၊ ပန္း၊ ဖေယာင္းတိုင္ေလးေတြထြန္းၿပီး ေနာက္ထပ္အခုလို ငလ်င္ျပင္းျပင္း မလႈပ္ေတာ့ေအာင္ အႏၱရာယ္ကင္းေအာင္ ဆုေတာင္းပြဲလုပ္ၾကတာပါ။ ဒီနတ္ကေတာ့ ေျမနတ္လို႔ ဆိုထားတဲ့အတြက္ နတ္႐ုပ္တုမလို ကနားတို႔ နန္းတို႔ ေဆာက္ဖို႔ မလိုဘဲ အကုန္အက်သက္သာတဲ့နတ္လို႔ ဆိုရမွာပါ။
ဘာမွန္းမသိတာႀကီး မ်က္စိနဲ႔မျမင္ရတာႀကီးကို ေတြးၿပီးေၾကာက္႐ြံ႕လို႔ျဖစ္ေစ၊ စိုးရိမ္ပူပန္လို႔ျဖစ္ေစ၊ မယံုၾကည္ေပမယ့္ ႐ိုးရာဓေလ့ကို မပယ္ဖ်က္ခ်င္လို႔ျဖစ္ေစ၊ တိုက္ဆိုင္မႈေတြမ်ားလာလို႔ ရင္ထဲအသည္းထဲက ႏွစ္ႏွစ္ကာကာနဲ႔ ယံုၾကည္ သက္ဝင္ လို႔ျဖစ္ေစ၊ မိဘဘိုးဘြားအစဥ္အဆက္က ကိုးကြယ္ခဲ့လို႔ျဖစ္ေစ၊ ျဖစ္ေစေပါင္း အေၾကာင္းမ်ားစြာေတြနဲ႔အတူ ဘယ္သူေတြ ဘယ္လို ဆိုၾက ဆံုးမၾက ေျပာၾကပါေစ ၂၁ရာစုကို ဆယ္ႏွစ္စြန္းစြန္းလြန္လာတဲ့ ၂၀၁၁အထိကိုပဲ အစဥ္အဆက္က ရွိခဲ့ၿပီးသား အျပင္ ၃၇မင္းနတ္ေတြ အျပင္ အယူအဆသစ္၊ ယံုၾကည္မႈအသစ္ေတြနဲ႔ နတ္အသစ္ ေတြကလည္း တိုးပြားေနဆဲျဖစ္တာကို ေတြ႕ၾကရပါတယ္။ ဒါေတြရဲ႕ အဓိကအေၾကာင္းအရင္းကေတာ့ စီးပြားမျဖစ္တဲ့သူေတြက စီးပြားပံုမွန္ေလးျဖစ္ခ်င္တယ္၊ ကိုယ္လုပ္တဲ့ ကိုင္တဲ့အရာေတြမွာ အႏၱရာယ္ကင္းခ်င္ အေႏွာင့္အယွက္ကင္းခ်င္ၾကတယ္။ စီးပြားျဖစ္တဲ့သူေတြကလည္း ရွိၿပီးသားေလး ဆံုး႐ႈံးသြားမွာ ေၾကာက္သလို ရွိတာထက္တိုးပြားခ်င္ၾကတယ္။ တျခားလူမႈေရးအဆင္မေျပသူေတြကလည္း လိုခ်င္တာ ျဖစ္ခ်င္တာေတြ ရႏိုး ျဖစ္လာရႏိုးနဲ႔ ေမွ်ာ္လင့္လာၾကတယ္။ ဒီလို မသိစိတ္ သိစိတ္ ေလာဘေလးေတြကေန အားကိုးရာရွာ ဆုေတာင္းၾက၊ တိုက္ဆိုင္မႈရွိရင္ ယံုၾကည္လာၾကရာက အေၾကာင္းအမ်ိဳးမ်ိဳး ဇာတ္လမ္းအမ်ိဳးမ်ိဳးေတြနဲ႔ ေနာက္ထပ္ နတ္အသစ္ေတြလည္း တိုးပြားလာရျပန္ပါတယ္။ ဒါေတြက စာေရးသူလက္လွမ္းမီသေလာက္သာ တင္ျပထားတာပါ။ ေနာက္တိုးနတ္ေတြေနာက္ကိုလိုက္ၿပီး စစ္တမ္းေကာက္ ျပဳစု စုစည္းရတာဟာ ဘာသာစကားေတြကို ေလ့လာစုေဆာင္းရသလိုပဲ မ်ားျပားပ်ံ႕ႏွံ႔ေနၿပီး မၿပီးျပည့္စံုႏိုင္ဘဲ က်ယ္ျပန္႔လွတာကို ေတြ႕လာရပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ အားမရႏိုင္ေသးသလို ႁကြင္းက်န္ေနတဲ့အပိုင္းလည္း ရွိေနပါေသးတယ္။ ဘယ္နတ္က ေရပန္းစားေနလဲ ကိုးကြယ္ယံုၾကည္မႈမ်ားေနလဲ ဆိုတာေတြကို ေလ့လာၾကည့္တာဟာ ေခတ္ေၾကးမံုကို ေလ့လာၾကည့္ျခင္းတမ်ိဳးလည္း ျဖစ္တယ္ေလ။ လူေတြရဲ႕အဆင္မေျပမႈေတြကလည္း နဂိုရွိၿပီးသား အျပင္၃၇မင္း နတ္ေတြနဲ႔တင္ မလံုေလာက္ႏိုင္ေတာ့ အားမရႏုိင္ေတာ့တာကလည္း ဒီေနာက္တိုးနတ္ေလးေတြ တိုးပြားလာတဲ့ အေၾကာင္းအရင္းတစ္ရပ္ ျဖစ္မွာပါ။

ျဖဴျဖဴဝင္း (ျမန္မာစာ)

ကိုးကားစာရင္းစု-
ခင္ခင္ထူး “နတ္ကယ္ေပါက္” (ဝတၳဳတို) ၊ ေပဖူးလႊာရသစံုမဂၢဇင္း အတြဲ ၁၊ အမွတ္ ၃ ႏိုဝင္ဘာ ၂၀၀၉
ခင္ေမာင္သန္း (စိတ္ပညာ) ႐ိုးရာနတ္ယံုၾကည္မႈႏွင့္ဓေလ့ထံုးစံမ်ား၊ လင္းဦးတာရာ၊ ရန္ကုန္
ေဒါက္တာအရွင္ဓမၼပိယ၊ ဗုဒၶဘာသာဝင္မ်ားႏွင့္နတ္ကိုးကြယ္မႈရွင္းတမ္း၊ ၂၀၀၈ ႏိုဝင္ဘာ အျပည္ျပည္ဆိုင္ရာေထရဝါဒဗုဒၶသာသနာျပဳတကၠသိုလ္၊ ရန္ကုန္။
“အပန္းေျဖပါ ျပည္ျမန္မာမွာ” ၊ ျမန္မာတိုင္းမ္ အထူးထုတ္ အခ်ပ္ပို၊ ေအာက္တိုဘာ ၂၀၀၉ ( ၁၃-၁၀-၂၀၀၉)
ေမာင္သင္တုန္း “ ေျမနတ္ကန္ေတာ့ပြဲျပဳလုပ္”၊ ကုမုျဒာသတင္းဂ်ာနယ္၊ အတြဲ ၁ အမွတ္ ၇၊ ၂၉ မတ္လ ၂၀၁၁
(၂၀၀၉-၂၀၁၁) ခရီးစဥ္မ်ား၊ စဥ့္ကိုင္ေပၚေတာ္မူ၊ ပလိပ္ေျမြဘုရား၊ ပုသိမ္ႀကီး ေရတံခြန္ေတာင္ ဆိတ္သဲေတာရေက်ာင္း။ ပုပၸါး၊ ပုဂံေညာင္ဦး၊ ရန္ကုန္၊ ေထာက္ၾကံ႕၊ အုန္းေခ်ာ ေရႊစာရံဘုရား၊ မင္းကြန္း၊ စစ္ကိုင္းေခ်ာင္၊ ေတာင္ျပဳန္းရြာ၊ ရတနာ့ဂူ အမရပူရ၊ ပခုကၠဴခ႐ိုင္ ေျမာင္ၿမိဳ႕။
ေတြ႕ဆံုေမးျမန္း-
ဆရာေနဝင္းျမင့္၊ ဆရာမခင္ခင္ထူး။


7 comments:

  1. ဗဟုသုတ ျဖစ္စရာေလးေတြ ဖတ္ရလို႕ ေက်းဇူး အစ္မ.

    ReplyDelete
  2. နတ္ေတြနတ္ေတြ တိုးလာလိုက္ပံုမ်ား အံ့စရာပါလား...ၾကာရင္ ယိုးဒယားမွာလို ေဒးဗစ္ဘက္ခမ္းနတ္ပါ ေရာက္လာမယ္ထင္ပါရဲ႕...ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္ ရိုးရာဆိုျပန္ေတာ့လည္း...

    ReplyDelete
  3. ဗဟုသုေလးေတြအတြက္ ေက်းဇူးပါမမ..
    ေကာင္းေသာေန႕ရက္ေလး ၿဖစ္ပါေစလို႕ ..ဆႏၵၿပဳလွ်က္..

    ReplyDelete
  4. ဆရာမ....
    ဗဟုသုတ ၿဖစ္ေစတဲ႔ စာေတြလာဖတ္သြားပါတယ္။
    ကိုယ္ေ၇ာစိတ္ပါက်န္းမာခ်မ္းသာပါေစ...။

    ReplyDelete
  5. တစ္ကယ္ေတာ့ နတ္ပြဲေတြဆိုတာ...အရက္သမားရယ္ ဖဲသမားရယ္.. လိင္ေသာင္းက်န္းသူေတြရယ္... ၀ိသမ ေလာဘ သမားရယ္.. ဥာဏ္မ်က္စိ ကန္းသူေတြရယ္... ၿပိတၱာေတြရယ္.. ပူေပါင္းၿပီး ဒုစရိုက္အမႈကို ေပ်ာ္ေပ်ာ္ႀကီး ျပဳၾကသည္ လို႕ပဲ ရိုးရိုးသားသား ျမင္မိပါသည္။

    ReplyDelete
  6. "တစ္ကယ္ေတာ့ နတ္ပြဲေတြဆိုတာ...အရက္သမားရယ္ ဖဲသမားရယ္.. လိင္ေသာင္းက်န္းသူေတြရယ္... ၀ိသမ ေလာဘ သမားရယ္.. ဥာဏ္မ်က္စိ ကန္းသူေတြရယ္... ၿပိတၱာေတြရယ္.. ပူေပါင္းၿပီး ဒုစရိုက္အမႈကို ေပ်ာ္ေပ်ာ္ႀကီး ျပဳၾကသည္ လို႕ပဲ ရိုးရိုးသားသား ျမင္မိပါသည္။ "
    @မိုးယံ
    အဲလိုခ်ည္းသက္သက္ေတာ့ မဟုတ္ပါဘူးဗ်ာ၊ ယံုၾကည္မႈလြန္ကဲတာေတာ့ ရွိပါတယ္။ နတ္ပြဲဆိုတာ နယ္ေတြအတြက္ ေစ်းပြဲေတာ္ တစ္ခုလည္း ဟုတ္တယ္။ ေပ်ာ္ပြဲရႊင္ပြဲ လည္း ဟုတ္တယ္၊ ေနာက္... ယံုၾကည္မႈ တည္ေဆာက္တဲ့ ေနရာလည္း ဟုတ္တယ္။ အဲလိုႀကီးေတာ့ မေျပာလိုက္ပါနဲ႕ဗ်ာ....

    ReplyDelete
  7. ျမန္မာျပည္မွာ နတ္ေတြေတာ္ေတာ္မ်ားတာကုိ သိလုိက္၇လုိ ့ဗဟုသုတအမ်ားျကီးတုိးပါတယ္ မ ေ၇

    ReplyDelete