မီးခဲျပာဖံုး ျမန္မာ့ဇာတိမာန္စိတ္ဓာတ္ကို ျပန္လည္ရွင္သန္ေစခဲ့တဲ့ ကိုလိုနီေခတ္ ကဗ်ာေလးမ်ား

"မီးခဲျပာဖံုး"ဆိုတဲ့ 
ျမန္မာစကားပံု
ေလးရဲ့သေဘာက 
ေလာင္တတ္တဲ့
သတၱိရွိေပမယ့္ 
ျပာဖံုးေနတဲ့ 
မီးခဲေလးဟာ 
ေတာက္ေလာင္
ခြင့္မရေသးသလို 
အစြမ္းသတၱိရွိေပ
မယ့္အေျခအေန
မေပးေသးလို႔ 
အစြမ္းသတၱိျပခြင့္မရေသးတဲ့သေဘာကိုစကားလံုးေလးလံုးတည္းနဲ႔ ပံုပမာေဆာင္ၿပီး ေျပာဆိုထားတဲ့ သေဘာပါ။
ကိုလိုနီေခတ္ကဗ်ာေလးေတြေၾကာင့္ မီးခဲျပာဖံုးျဖစ္ေနတဲ့ ျမန္မာေတြရဲ့ ဇာတိမာန္စိတ္ဓာတ္ဟာ ဟုန္းကနဲ အရွိန္ေကာင္းေကာင္းနဲ႔ ျပန္လည္ရွင္သန္ႏိုးၾကားလာေစခဲ့တာကို အဲဒီအခ်ိန္က ကဗ်ာေလးေတြကို ခံစားေလ့လာၾကည့္ရင္ သိႏိုင္ပါတယ္။
ကဗ်ာဆိုတဲ့သေဘာကိုက အမ်ားအားျဖင့္ေတာ့ ေခတ္ျပဳျပင္ေရး၊ ေခတ္လႈံ႕ေဆာ္ေရးေတြကို အေျခခံၿပီး ေရးဖြဲ႕ၾကတဲ့သေဘာပါ။ ကဗ်ာစပ္တဲ့သူဟာ စိတ္ခံစားမႈနဲ႔ စိတ္တက္ၾကြစရာျဖစ္လာရေအာင္ ဖြဲ႕စပ္ႏိုင္ခဲ့ရင္ေတာ့ ကဗ်ာေကာင္းတစ္ပုဒ္လို႔ေခၚရမွာပါ။ ဒီလို ကဗ်ာ လကၤာေတြကိုေတာ့ ရသစာေပေကာင္းတစ္မ်ိဳးအျဖစ္ သတ္မွတ္ၾကၿပီး ေလာကဝန္းက်င္အျမင္ေတြ၊ အသိတရားေတြ စိမ့္ဝင္လိုက္ပါလာေစႏိုင္တဲ့ အစြမ္းေတြ ပါဝင္ေလ့ရွိတာကို ေတြ႔ရပါတယ္။
ျမန္မာစာေပေလာကမွာ ကဗ်ာေကာင္းေလးေတြကို စာေပအစျပဳရာ ပုဂံေခတ္ကတည္းက အလွဴမွတ္တမ္းတင္ေက်ာက္စာ စကားေျပ အေရးအသားေတြၾကားထဲကပဲ ေတြ႔ရွိေနရပါၿပီ။ "ျမကန္သာ" တို႔လို သိုးကေလ- ခ်ီ "ပုပၸါးနတ္ေတာင္" တို႔လို "ေတာင္ပုပၸါး စကားပြင့္" တို႔လို လကၤာတိုေလးေတြ အခ်င္းငယ္ေလးေတြကို ရသေျမာက္ေအာင္ ဖြဲ႕စပ္ေနၾကပါၿပီ။
ပင္းယေခတ္မွာေတာ့ စစ္မက္ထူေျပာခဲ့ေလေတာ့ ေခတ္အလိုက္ ညာသံေပးတဲ့ ကာခ်င္းကဗ်ာေတြ ေပၚေပါက္လာခဲ့ျပန္ပါတယ္။ အင္းဝေခတ္မွာေတာ့ စာဆိုရွင္ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားက ရဟန္းစာဆိုေတြ အမ်ားဆံုးျဖစ္ခဲ့ေလေတာ့ ဗုဒၶဝင္ဇာတ္ေတာ္မ်ားကိုပဲ အေျခခံတဲ့ ပ်ိဳ႕ကဗ်ာအမ်ိဳးအစားကို အမ်ားဆံုးေတြ႔ျပန္ပါတယ္။
ေမာ္ကြန္း ဧခ်င္း နဲ႔ ရတု ကဗ်ာအမ်ိဳးအစားေတြ ေပၚေပါက္ခဲ့ေပမယ့္ အဲဒီေခတ္က ဓမၼေၾကာင္းက ေနရာအယူဆံုးျဖစ္ခဲ့ပါတယ္။ ေတာင္ငူေခတ္မွာေတာ့ ပုဂၢိဳလ္ေရးကိုအေျခခံတဲ့ ရတုကဗ်ာေတြ ေခတ္စားခဲ့ျပန္ပါတယ္။ ေညာင္ရမ္းေခတ္ေရာက္တဲ့အခါက် ဝန္ႀကီးပေဒသရာဇာက ဆင္းရဲသားလူတန္းစားေတြဖက္က ရပ္တည္တဲ့ ေလာကေၾကာင္းကို အေျခခံတဲ့ တ်ာခ်င္းကဗ်ာေတြကို ေတြ႔လာရပါတယ္။ ဒီေခတ္အၿပီး ကုန္းေဘာင္ေခတ္ေတြက ကဗ်ာေတြမွာေတာ့ ေလာကေၾကာင္းကို အေျခခံတဲ့ ကဗ်ာေတြရွိေပမယ့္ အဲဒီအခ်ိန္အထိ မယ္ဘြဲ႕ေတြ ေမာင္ဘြဲ႕ေတြ ေျမွာက္ပင့္ဘြဲ႕ေတြ ေနာက္ၿပီး အလြမ္းဘြဲ႕ေတြကဲတဲ့ ကဗ်ာစုေတြကေန ရုန္းမထြက္ႏိုင္ေသးတာကို ၿခံဳၾကည့္ရင္ ေတြ႔လာရပါတယ္။
ဒီလိုနဲ႔ ၁၈၈၅ခုႏွစ္ ႏိုဝင္ဘာ ၂၆ရက္မွာ သီေပါမင္းပါေတာ္မူသြားၿပီး ၁၈၈၆ ဇန္နဝါရီ ၁ရက္ေန႔မွာေတာ့ ျမန္မာတစ္ျပည္လံုးကို ကိုလိုနီႏိုင္ငံအျဖစ္ ေၾကညာခံခဲ့ရပါေတာ့တယ္။ ပါေတာ္မူၿပီးတဲ့ေနာက္မွာေတာ့ ကဗ်ာပံုစံနဲ႔ အေၾကာင္းအရာေတြလည္း တစတစနဲ႔ ေျပာင္းလဲလာတာကို ေတြ႔ရပါတယ္။ ရာဇေၾကာင္း လႊမ္းမိုးခဲ့တဲ့ ကဗ်ာေတြလံုးဝေပ်ာက္ကြယ္ၿပီး ေလာကေၾကာင္းသက္သက္ကိုပဲ ေရးဖြဲ႔လာခဲ့ၾကပါတယ္။ အဲဒီလိုဇာတိမာန္ကဗ်ာေလးေတြေၾကာင့္ ကိုလိုနီေခတ္မွာ မီးခဲျပာဖံုးျဖစ္ေနတဲ့ ျမန္မာေတြရဲ့ဝံသာႏုစိတ္ဓာတ္ေတြ ျပန္လည္ရွင္သန္ကိန္းေအာင္းလာေစခဲ့တယ္လို႔ ဆိုႏိုင္ပါတယ္။
သီေပါမင္းပါေတာ္မူအၿပီး နယ္ခ်ဲ႕ကိုလိုနီလက္ေအာက္မွာ ကၽြန္ဘဝအျဖစ္က်န္ရစ္ခဲ့ရတဲ့ ျမန္မာေတြရဲ့ရင္ထဲမွာ ေဒါသစိတ္ေတြ မခံခ်င္စိတ္ေတြ မ်ိဳးခ်စ္စိတ္ေတြ ကိန္းေအာင္းေနေပမယ့္ လက္နက္ခ်င္းကမမွ်လို႔ မာန္ေတြေလွ်ာ့ခဲ့ၾကရပါတယ္။ အားလံုးက နာၾကည္းေနၾကခ်ိန္ျဖစ္ေလေတာ့ ျမန္မာေတြဟာ မိမိတို႔ရဲ့ ကိုယ္စီခံစားခ်က္ေတြကုိအေျခခံၿပီး ကဗ်ာအျဖစ္တင္ျပလာၾကပါတယ္။ နယ္ခ်ဲ႕ေတြရဲ့အျမင္မွာေတာ့ အဲဒီေခတ္က ကဗ်ာေတြ စာေပေတြဟာ သူပုန္အားေပးစာေတြလို႔ ျမင္ခဲ့ၾကေပမယ့္ ျမန္မာေတြအေနနဲ႔ကေတာ့ မ်ိဳးခ်စ္စိတ္ဓာတ္အင္အားေတြ တက္ၾကြလာေအာင္ ေရးဖြဲ႕ခဲ့တဲ့ ေတာ္လွန္ေရးစာေပေတြ ျဖစ္ခဲ့ရတာေပါ့။
ဒီကဗ်ာေတြေၾကာင့္လည္း မလြတ္လပ္တဲ့ဘဝကို ေတာ္လွန္ခ်င္တဲ့ ျမန္မာေတြ တိုးပြားလို႔ လာခဲ့ရပါတယ္။
မ်ိဳးခ်စ္စိတ္ဓာတ္ေပၚလာေစဖို႔ ထိေရာက္ခဲ့တဲ့အတြက္ ကိုလိုနီေခတ္က ဇာတိမာန္တက္ေစတဲ့ အဲဒီကဗ်ာေလးေတြဟာ အခုအခ်ိန္အထိ တန္ဖိုးမျဖတ္ႏိုင္တဲ့ ကဗ်ာေလးေတြလို႔ ဆိုႏိုင္ပါေသးတယ္။
ျမန္မာေတြဟာ နယ္ခ်ဲ႕လက္ေအာက္ က်ေရာက္စအခ်ိန္က  xxxxxxx
"ဆယ့္တျဖာငယ္၊ ေနအာ့ဒိစစ္၊ ဖရာစိုးသည့္၊ ျဖဴမိုးလွစ္က
အႏွစ္ပညာ၊ အရွင္းကြာ၍၊ စဥ္လာမင္းသံုး၊ ေရွ႕က်င့္ထံုးကို
အလံုးပစ္လႊဲ၊ ေငြႏွင့္ျမွဴလွ်င္၊ လူေပပဲဟု၊ စိတ္စြဲမွတ္က်ံဳး
တိုင္းအလံုးကို၊ ေဈးႏႈန္းနွင့္ထပ္၊ အေမြအပ္ေသာ္
မကပ္တရား၊ ေရွ႕ေဆာင္ႏြားေၾကာင့္၊ ေနာက္သားတဝိုက္၊ လမ္းေကာက္လိုက္သို႔"

ဆိုၿပီး အခ်င္းခ်င္းအျပစ္တင္ ေဝဖန္ၾကတဲ့ ေလးခ်ိဳးႀကီးေတြလည္းေပၚေပါက္လာတာကို ေတြ႔ရပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ ဇာတိမာန္စိတ္ဓာတ္နဲ႔ ရရာလက္နက္စြဲကိုင္ၿပီး ဆယ္ႏွစ္ထိေအာင္ တိုက္ခိုက္ခဲ့ၾကပါေသးတယ္။ လက္နက္ခ်င္းကမမွ်သလို ပစၥည္းအင္အားခ်င္းကလည္း မမွ်ေလေတာ့ အ႐ႈံးေပးရတာက မ်ားခဲ့ရသလို ျမန္မာမ်ိဳးခ်စ္ေခါင္းေဆာင္ေတြလည္း နယ္ခ်ဲ႕လက္တြင္းမွာပဲ က်ဆံုးခဲ႕ရ႐ွာပါတယ္။ အ႐ႈံးမ်ားလာတဲ့အခါမွာေတာ့ ေခါင္းေဆာင္ေပၚထြက္မလာႏိုင္ေတာ့ဘဲ ျမန္မာလူထုရဲ့ ဇာတိမာန္ ဇာတိေသြးေတြဟာလည္း ေပ်ာ့ေခြ ညိွဳးႏြမ္းခဲ့ရျပန္ပါတယ္။ ၾကာလာေတာ့ နယ္ခ်ဲ့တိုင္းတပါးသားေတြကိုပဲ အရွင္သခင္အျဖစ္ ထင္ျမင္စျပဳလာၿပီး ျမန္မာတို႔ရဲ့ ရာဇဝင္နဲ႕တကြ ယဥ္ေက်းမႈေတြကိုပါ အေမ့ေမ့ အေလ်ာ့ေလ်ာ့ ျဖစ္ရာက ႏွစ္ေတြၾကာလာတဲ့အခါမွာေတာ့ ျမန္မာ့စိတ္ဓာတ္ေတြဟာ ညံ့ဖ်င္းလာခဲ့ပါေတာ့တယ္။
ဒီလိုမီးခဲျပာဖံုးျဖစ္ေနတဲ့ ျမန္မာေတြရဲ့ ဇာတိမာန္စိတ္ဓာတ္ေတြကို ေတးထပ္ဆရာႀကီး အခ်ဳပ္တန္းဆရာေဖက ဆန္ရင္းနာနာဖြပ္ ဆိုသလိုမ်ိဳး xxxx
"ျမန္မာေတြ စည္းကမ္းေဖာက္၊ ထီးနန္းေပ်ာက္ျဖစ္ၿပီ.....
မွီျငမ္းေထာက္ အသစ္မွီတယ္၊ ညစ္ပလီလူမ်ိဳး
မိပစ္လို႔ ဖေရွာင္ေသြ၊ ဂြေကာင္ေတြ ေခြးျဖစ္ေပါ့ဗ်ိဳး"

ဆိုၿပီး နယ္ခ်ဲ႕လက္ေအာက္ သူ႔ကၽြန္ဘဝေရာက္ေနရတာကို ေဒါသသံျပင္းျပင္းနဲ႔ "ဗ်ိဳး" ဟစ္ၿပီး ေခြးနဲ႔ ႏႈိင္းေရးဖြဲ႕လိုက္တဲ့ ကဗ်ာက အားမာန္ပါလွပါတယ္။ အဲဒီေခတ္က ျမန္မာအခ်င္းခ်င္းေတာ့ျဖင့္ စည္းလံုးမႈမရွိၾကေတာ့ဘဲ အုပ္ခ်ဳပ္သူ အဂၤလိပ္ေတြ ကုလားလူမ်ိဳးေတြ ျဖစ္ရင္ေတာ့ စာေရးအဆင့္ျဖစ္ေပမယ့္ ပ်ာယာခတ္ေနေအာင္ ခရီးဦးႀကိဳျပဳ ဦးထိပ္ထားလာၾကတဲ့ ျမန္မာေတြ ရွက္တတ္လာေစဖို႔ သတိထားမိလာေစဖို႔ ေရးဖြဲ႕ခဲ့တာပါ။ ဒီကဗ်ာစာသားေလးဟာ ဇာတိမာန္ ကြယ္ေပ်ာက္လုနီးျဖစ္ေနတဲ့ ျမန္မာေတြရဲ့ မ်ိဳးခ်စ္စိတ္ဓာတ္ကို ျပန္လည္အေရာင္တင္ေပးလိုက္သလို ျဖစ္ခဲ့ရတယ္လို႔ အဲဒီေခတ္ကို သိမွီသူေတြက လက္ဆင့္ကမ္းမွတ္တမ္းတင္ခဲ့ၾကပါတယ္။ လက္သံေျပာင္ၿပီး ခြန္အားရွိတဲ့ ကဗ်ာေလးပါ။ ဆဲဆိုေနသံေတြ ၾကားကပဲ ဆရာေဖရဲ့ ေဒါသ၊ မာန နဲ႔ ေစတနာေတြကို အခုခ်ိန္ထိ ခံစားရႏိုင္ေသးပါတယ္။
ကိုလိုနီေခတ္မွာ ျမန္မာေတြဟာ ေမ့ေမ့ေပ်ာက္ေပ်ာက္ျဖစ္ေနတဲ့ မိမိတို႔ရဲ့ ျမန္မာ့ဂုဏ္ရည္ကို ျပန္လည္သတိရဖို႔လည္း လိုလာပါတယ္။
ဝံသာႏုစိတ္ဓာတ္ေတြ ေပၚေပါက္လာေစဖို႔အတြက္ မိမိတို႔ရဲ့ အတိတ္ရာဇဝင္ကိုလည္း ျပန္လည္နားလည္ဖို႔ လိုလာပါတယ္။ ေနာက္ၿပီး မိမိတို႔ရဲ့ စာေပယဥ္ေက်းမႈကို ျပန္လည္ေလ့လာၾကဖို႔ လိုလာပါတယ္။ ဒါေတြေၾကာင့္ အဲဒီအခ်ိန္က ဝံသာႏုလုပ္ငန္းေတြ ေပၚေပါက္လာေစဖို႔အတြက္ ျမန္မာေတြဟာ နည္းအမ်ိဳးမ်ိဳးနဲ႔ စည္း႐ုံးခဲ့ၾကရျပန္ပါတယ္။ ဒီအထဲမွာ စာေပနဲ႕လည္း စည္း႐ုံးခဲ့ရာမွာ ထိေရာက္မႈေတြ ႐ွိခဲ့တာကို အဲဒီေခတ္က ကဗ်ာေလးေတြက ေျပာျပေနၾကတယ္ေလ။ သံခ်ိဳဆရာႀကီး ေမာင္းေထာင္းဦးေက်ာ္လွကေတာ့ ဝံသာႏုစိတ္ဓာတ္ရင့္သန္ေစဖို႔အတြက္ .XXXX
"ကမၻာတြင္ ျမန္မာအမ်ိဳးတို႔
ဓမၼတာ အ႐ိုးအစဥ္ ဖ်င္ပင္နီႏွင့္
ဆင္ထမီ တဘက္ၾကမ္းတို႔၊ ရက္ကန္းတြင္ လြန္းျပန္ထိုးပါလို႔
ဖန္ဆိုးကာ ကိုယ္စီဝတ္ၾကရ၊ မိုးစြတ္ နဲ႕ ေနပူခံ"

ဆိုၿပီး ႏိုင္ငံျခားကလာတဲ့ ပိတ္အုပ္ေတြကို မဝတ္ၾကေလဘဲ ႐ိုးရာယဥ္ေက်းမႈလည္း မေပ်ာက္ေစဖို႔ ေဈးလည္းသက္သာၿပီး အၾကမ္းပတမ္းခံ ရာသီဥတုဒဏ္လည္း ခံႏိုင္တဲ့ ျပည္တြင္းမွာ ကိုယ္တိုင္ရက္လုပ္ထားတဲ့ ဖ်င္အကၤ ီ်ေတြကိုပဲ ဝတ္ၾကဖို႔ လႈံ႕ေဆာ္ထားတဲ့ ကဗ်ာေလးပါ။
ႏိုင္ငံျခားကလာတဲ့ အဝတ္အထည္ေတြဟာ ေဈးႀကီးလွတဲ့အျပင္ xxxx
"စူလယာ ဖ်င္တဘက္၊ တင္ပခြက္လံုေအာင္မဖံုးႏိုင္ဘူး
သက္ဆံုးတိုင္ ႐ွည္ၾကာေနၾကရ
သည္ဝါေတြ တျပည္တ႐ြာကေျမကို မေရာင္းၾကပါႏွင့္"

လို႔လည္း နယ္ခ်ဲ႕စီးပြားေရး ေသြးစုပ္မႈကို ေပၚလြင္ေအာင္ ေထာက္ျပထားျပန္ပါတယ္။ ေမာင္းေထာင္းဦးေက်ာ္လွဖြဲ႕ထားတဲ့ သံခ်ိဳကဗ်ာေတြရဲ့ အက်ိဳးသက္ေရာက္မႈေၾကာင့္ နယ္ခ်ဲ႕အစိုးရက ဦးေက်ာ္လွကို ဖမ္းဆီးျခင္းျပဳရတဲ့အထိ ဝံသာႏုအမ်ိဳးသားေရးစိတ္ဓာတ္ကို ႏႈိးဆြေပးႏိုင္ခဲ့တာကို ေတြ႔ရပါတယ္။ ကိုလိုနီေခတ္စမ္း စာဆိုသမားတစ္ဦးအျဖစ္ ထင္႐ွားတဲ့ ဆရာမင္းသုဝဏ္ကလည္း xxxx
"ေမာင္တို႔ခင္....
ကၽြန္တြင္းမွာ မေပ်ာ္ေလနဲ႔ ၊ အတူယွဥ္ ေမာင္ႏွင့္႐ုန္းတာပ
သေဘၤာခ်ည္ဝတ္ထည္ မုန္းလို႔ရယ္ ၊ သံုးစို႔ ဖ်င္ႀကဲ"

ရယ္လို႔ ဝံသာႏုစိတ္ဓာတ္တက္ႃကြထက္သန္လာေစဖို႔ ဖြဲ႕ျပခဲ့ျပန္ပါတယ္။ ပကတိအေျခအေနမွာပဲ သာယာေက်နပ္ေနၾကတဲ့ အဲဒီေခတ္က ျမန္မာေတြအတြက္ သတိျပဳမိစရာေကာင္းတဲ့အဖြဲ႕အစပ္ေလးတစ္ခုပါ။
အဂၤလိပ္အစိုးရရဲ့ ျမန္မာႏိုင္ငံမွာ႐ွိတဲ့ သံယံဇာတပစၥည္းေတြအေပၚမွာ လက္ဝါးႀကီးအုပ္ ဂုတ္ေသြးစုပ္မႈေတြေၾကာင့္ အဲဒီေခတ္က ျမန္မာေတြအမ်ားစုဟာ အက်ိဳးမခံစားၾကရဘဲ ဆင္းရဲတြင္းက ႐ုန္းမထြက္ႏိုင္ခဲ့ၾကပါဘူး။ အဲဒီအေျခအေနကိုသိတဲ့ ကိုလိုနီေခတ္စမ္းစာဆို ဆရာေဇာ္ဂ်ီကလည္း  xxx
"ထေလာ့ျမန္မာ ၊ အို ျမန္မာတို႔
တို႔႐ြာ တို႔ေျမ ၊ ဤ႐ြာေျမဝယ္ ၊ ေရခ်ိဳေသာက္ရန္
ျမစ္ေခ်ာင္းကမ္းတြင္ ၊ သီးႏွံခ်ိဳျပား ၊ မ်ားလည္းမ်ား၏
မ်ားပါေလလည္း ၊ တမြဲမြဲႏွင့္ ၊ ဆင္းရဲတာ႐ွည္ ၊ ကာလၾကာလွ်င္
ျမင္သာျမင္ရ ၊ မစားရႏွင့္"

လို႔ ဇာတိမာန္စိတ္ဓာတ္ကို တမ်ိဳးတဖံုႏႈိးဆြေပးထားျပန္ပါတယ္။ အဂၤလိပ္အစိုးရရဲ့ စီးပြားေရးလက္ဝါးႀကီးအုပ္မႈေတြကို ငုံ႕မခံၾကဖို႔ ေထာက္ျပထားတဲ့အဖြဲ႕ေလးပါ။
ျမန္မာတို႔ရဲ့ လြတ္လပ္ေရးႀကိဳးပမ္းမႈကို အုတ္ျမစ္ခ်တဲ့အခါ ျမန္မာစာေပဖက္ကေန ႀကီးမားတဲ့အေထာက္အပံ့ကိုေပးခဲ့တဲ့ စာဆိုတစ္ဦးကေတာ့ ဆရာႀကီးသခင္ကိုယ္ေတာ္မႈိင္းပဲျဖစ္ပါတယ္။ ဆရာႀကီးဟာ ဇာတိမာန္စိတ္ဓာတ္ရင့္သန္ၿပီး နယ္ခ်ဲ႕ကိုေတာ္လွန္တဲ့သေဘာနဲ႔ ပထမအႀကိမ္ ယူနီဗာစီတီ ေက်ာင္းသားေတြရဲ့သပိတ္မွာ ကိုယ္ထိလက္ေရာက္ပါဝင္အားေပးခဲ့သူပါ။
အဲဒီအခါက ဆရာႀကီးဟာ အမ်ိဳးသားေကာလိပ္ေက်ာင္းမွာ ျမန္မာစာေပနဲ႔ ရာဇဝင္ဆရာႀကီးအျဖစ္ တာဝန္ထမ္းေဆာင္ေနသူလည္း ျဖစ္ပါတယ္။ သူ႔တပည့္ သပိတ္ေမွာက္ေက်ာင္းသားလူငယ္ေတြရဲ့ တက္ႂကြမႈကို ေတြ႔ျမင္ရတဲ့အခါ ဆရာႀကီးဟာ ဝမ္းေျမာက္ဝမ္းသာ ျဖစ္ခဲ့ဟန္တူပါတယ္။ အေရးႀကီးလာတဲ့အခါမေတာ့ ေသြးနီးရာပါလိုတဲ့ စိတ္ဓာတ္ေတြနဲ႕ xxxx
"ေၾသာ္....ေဝးခရီးေပမဲ့
အေရးႀကီးလွ်င္ျဖင့္ ေသြးနီးရာပါစၿမဲမို႔
ဆရာလဲကြာ ပဌမကနဦးဆီက
ျမန္မာ့တခြင္မွာ သမၼတရွင္ဘုရင္မလူးခင္ပါ့
တဆင္ထူးကို တျမည္ျမည္သင္ခဲ့သမို႔
ထီမထင္ ေက်ာင္းေတာ္သားေတြရဲ့
အမည္အစဥ္ ေခါင္းအေပၚဖ်ားမွာလ
မင္း႐ို႕ ဆရာကို စာရင္းတို႔ကာ ထားလုိက္ၾကေလေတာ့"

ဆိုၿပီး စိတ္ခါးေတာင္းကို နာနာက်ိဳက္ၿပီး အားတက္စရာေရးဖြဲ႕ျပခဲ့ပါတယ္။ အားလံုးဟာ တေသြးတည္း တသားတည္း တေျပးညီ
ပါပဲလို႔ ဆရာႀကီးက ေျပာလိုတာလည္းျဖစ္ပါတယ္။
ကိုလိုနီေခတ္ကဗ်ာေလးေတြဟာ ပဲ့တင္သံေလးေတြ မဟုတ္ခဲ့ပါဘူး။ ေခတ္ရဲ့အေျခအေန ေခတ္ရဲ့ဝန္းက်င္က အလိုလိုျမည္ဟီးလာတဲ့ ပကတိအသံေလးေတြျဖစ္တာကို ေတြ႔ရပါတယ္။ ဒီလိုဇာတိမာန္ကဗ်ာေလးေတြမွာ မိုးလားကဲလား ပညာဂုဏ္ေဖာ္ျပလိုတဲ့ ဟိတ္တလံုး ဟန္တလံုးဖြဲ႕ထားတဲ့ ကဗ်ာေတြမဟုတ္ၾကဘဲ ၾကည္လင္တဲ့ ေစတနာနဲ႕ ဖြဲ႕စပ္ထားတဲ့ ကဗ်ာေလးေတြအျဖစ္ ေတြ႔ၾကရပါတယ္။
အဲဒီေခတ္အခါက အားမတန္လို႔ မာန္ေလွ်ာ့ခဲ့ၾကတဲ့ ျမန္မာေတြမွာ မိမိတို႔ရဲ့ရာဇဝင္၊ စာေပနဲ႔ယဥ္ေက်းမႈေတြကိုပါ ေမ့ေလ်ာ့စည္းကမ္းပ်က္လာေနေတာ့ ဒီလိုညံ့ဖ်င္းတဲ့စိတ္ဓာတ္ေတြ ခံယူခ်က္ေတြကို ပေပ်ာက္သြားေစဖို႔ စာေပနဲ႔ ျပန္လည္စည္း႐ုံးေပးႏုိင္ခဲ့ၾကပါတယ္။
မီးခဲျပာဖံုးျဖစ္ေနတဲ့ ျမန္မာတို႔ရဲ့ဇာတိမာန္စိတ္ဓာတ္ကို ျပန္လည္ရွင္သန္လာေစဖို႔ ႏိႈးေဆာ္ေပးနိုင္ခဲ့တာေၾကာင့္ ကိုလိုနီေခတ္ဇာတိမာန္ ကဗ်ာေလးေတြဟာ အခုအခ်ိန္အထိ တန္ဖိုးမျဖတ္ႏုိင္ေလာက္ေအာင္ ျဖစ္ေနေသးတာကို ဂုဏ္ယူဖြယ္ေတြ႔ရွိရပါေတာ့တယ္။
အဲဒီေခတ္အခ်ိန္က ကဗ်ာစာဆိုတို႔ရဲ့ ေက်းဇူး ႀကီးေပစြပါတကားလို႔ xxxxxx


ျဖဴျဖဴဝင္း(ျမန္မာစာ)

ကိုးကားစာရင္းစု----

ျမန္မာစကားပံု၊ ၁၉၉၆ (တတိယအႀကိမ္)၊ ျမန္မာစာေပအဖြဲ႕၊ ရန္ကုန္။
ေခတ္သစ္ကဗ်ာမ်ား၊ ၁၉၆၂၊ ဦးဝန္ႏွင့္ဦးသိန္းဟန္၊ ရန္ကုန္တကၠသိုလ္ပံုႏွိပ္တိုက္၊ ရန္ကုန္။
ကဗ်ာယဥ္ စာယဥ္ လက္ေ႐ြးစဥ္၊ (ခုႏွစ္မသိ)၊ ဦးခ်မ္းျမ၊ ဟံသာဝတီ။


Click here to get more from MasterGreetings.com
 

2 comments:

  1. ကဗ်ာေလးေတြထဲမွာ ေခတ္ရဲ႕ အရိပ္က ထင္ဟပ္ေနပါတယ္..စာေရးသူရဲ႕ ေစတနာေတြ ကလည္း ေပၚလြင္ေနပါတယ္။

    ReplyDelete
  2. ဇာတိမာန္ ရင္သန္ေစမယ့္ ကဗ်ာေတြ အမ်ားအျပား ရွိေနမွာပါ။ တင္ျပေပးထားတဲ့ ကဗ်ာေလးေတြက က်ေနာ္ မသိေသးတာေလးေတြနဲ႔ တိုက္ဆိုင္ေနလို႔ မၾကားဖူးေသးတာ ၾကားဖူးသြားခဲ့ပါတယ္။ ေက်းဇူးတင္ပါတယ္ဗ်ာ...။
    ေလးစားလ်က္
    ေပါ့ဆိမ့္

    ReplyDelete